وبلاگ فروشگاه اینترنتی پری‌نگار

Logo

مزایا و خطرات دستکش های لایه بردار برای پوست

نوشته شده توسط پری نگار در 1402/5/27

دستکش های لایه بردار دستکش هایی با سطح کف دست با بافت مخصوصی هستند که برای تمیز کردن و از بین بردن سلول های مرده پوست طراحی شده اند. بسیاری از مردم به امید اینکه پوستی شاداب و درخشان داشته باشند از آنها استفاده می کنند. اما آیا این دستکش ها یک روش لایه برداری موثر و ایمن هستند؟ بیایید جوانب مثبت و منفی را بررسی کنیم.

  • از طرفی، دستکش های لایه بردار، اسکراب عمیقی را ارائه می دهند که پوست خشک و مرده سطحی را از بین می برد و منافذ را باز می کند. این می تواند لکه های زبر را صاف کند، بافت پوست را نرم کند و به مرطوب کننده ها اجازه نفوذ بهتری بدهد. دستکش ها به شما این امکان را می دهند که به طور موثر نقاطی را که به سختی به آنها دسترسی هست مانند پشت و پاها را نیز لایه برداری کنید. همچنین ارزان هستند و در استفاده های متعدد دوام می آورند.
  • با این حال، متخصصان پوست در مورد خطراتی مانند تحریک پوست و ریزش اشک هشدار می دهند. مالش با فشار زیاد می تواند باعث قرمزی و خراش های کوچک یا بریدگی های ریز در سد محافظ پوست شود که می تواند به باکتری ها اجازه ورود دهد و باعث ایجاد مشکلاتی مانند عفونت شود. افرادی که پوست حساسی دارند بیشتر در معرض تحریک ناشی از شستشو هستند.
  • دستکش های لایه بردار ممکن است برای استفاده روزانه یا روی صورت خیلی خشن باشند. لایه برداری بیش از حد می تواند پوست را خشک تر و آسیب پذیرتر کند. کارشناسان توصیه می‌کنند که از دستکش‌ها بیش از 2 تا 3 بار در هفته استفاده نکنید و پس از استفاده همیشه مرطوب کنید. شستن دستکش به طور کامل بین استفاده مجدد، از تجمع باکتری ها جلوگیری می کند.

در مورد اینکه آیا دستکش های لایه بردار برای نوع منحصر به فرد پوست و نگرانی های شما مناسب هستند یا خیر، با متخصص پوست خود صحبت کنید. هنگامی که به درستی و با ریتم مناسب استفاده شوند، می توانند یک اسکراب مناسب و بدون ایجاد اختلال در سلامت پوست شما را ارائه دهند. مراقب هرگونه تحریکی باشید و برای داشتن پوستی صاف و درخشان، استفاده را بر اساس نوع واکنش پوست خود تنظیم کنید.

# پوست

نظرات


ممنون از اطلاعات مفید

1402/5/27

نظرات شما